In Office kunt u een wachtwoord gebruiken om te voorkomen dat anderen uw documenten, werkmappen en presentaties openen of wijzigen. U kunt dan gemakkelijk wachtwoorden verwijderen om de beveiliging van een document of werkmap op te heffen als alleen-lezen niet meer nodig is. U kunt ook documentbeveiliging gebruiken om de typen wijzigingen te beperken die revisoren kunnen aanbrengen.


 

Het leven van een systeembeheerder op de werkvloer gaat niet altijd over rozen. Collega’s hebben vaak een haat-liefdeverhouding met ze. Eigenlijk is het lastig om voor te stellen wat voor belangrijk werk ze eigenlijk doen. Als alle systeembeheerders een dag willen gaan staken, gaat het betalingsverkeer plat, loopt de ICT bij bedrijven in de soep en de gehele infrastructuur loopt vast. Hoe ga je eigenlijk effectief met een systeembeheerder om? Hieronder volgen zeven tips.


We krijgen de laatste tijd signalen binnen over facturen afkomstig van de bedrijven NL Domein Host en/of Domeinhost Nederland.

Ook ontvangen we deze zelf.


Heb je een draadloos toetsenbord, muis of combinatie van Logitech en ervaar je verbindingsproblemen zoals traagheid, na-ijlen, stotteren bij het typen of muizen ? Als je een Unify muis/toetsenbord hebt en hiermee problemen ondervindt bij bijvoorbeeld het typen. Toetsaanslagen komen niet of later door, bij 1 keer een toets indrukken meerdere karakters weergegeven worden en bij de muis het stotteren van de cursor.

Het lijkt er namelijk op dat de Unify dongle niet lekker werkt in USB 3(.x) poorten! (Blauw) De meeste computers/laptops hebben USB 3 aansluitingen en het kan dus heel goed zijn dat dit dan ook het probleem is. Maar gelukkig zijn er nog steeds de USB 2.0 aansluitingen. (zwart)

Hiermee lijken opeens alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn !


Onversleutelde e-mail versturen wordt vaak vergeleken met het versturen van een briefkaart, in de zin dat iedereen die het wel lezen er alleen maar naar hoeft te kijken. Dat is prima voor simpele berichten, maar als je gevoelige, persoonlijke of financiële correspondentie verstuurt, is het een beter idee om een envelop te gebruiken.


Er zijn twee manieren om NumLock standaard aan te zetten in het aanmeldscherm. Aangezien de eerste methode de eenvoudigste manier is, raden we je aan deze te gebruiken. Indien dit om een of andere reden niet blijkt te werken, kan je nog steeds methode twee uitproberen. Deze methode vraagt dat je zaken in het register aanpast. Wees daarom erg voorzichtig bij het uitproberen hiervan. Het foutief aanpassen van het register kan namelijk desastreuze gevolgen hebben.


Met een RDP- verbinding kunt u op afstand werken, echter kunt u nog steeds printen op uw eigen printer.

De snelkoppeling naar uw RDP verbinding kunt u aanpassen door met de rechtermuisknop op de snelkoppeling te klikken en dan “bewerken”.

Klik op tabblad “lokale bronnen”. (1)


 

  • Open geen e-mail van onbekenden! Gebruik bij voorkeur een programma dat al op de mailserver een vooruitblik kan tonen zoals Lydia of ICQ Open geen aanhangsels zonder dat je weet wat het is, zelfs als dat van vrienden of bekenden komt.
  • Sla bestanden eerst op en kijk, met je antivirus software of ze veilig zijn.

U kunt OneDrive in Windows 8.1 en Windows 10 uitschakelen via de Lokale groepsbeleidsobjecteditor op uw computer. Hiermee wordt OneDrive niet van uw pc verwijderd, maar wordt deze weerhouden om te synchroniseren met de cloud of om verbinding te maken met andere apps, en wordt deze verwijderd uit het navigatiedeelvenster in Verkenner.


Handige toetscombinaties (als je op een mac werkt: vervang ctrl door cmd):

  • ctrl-C: kopiëren (copy)
  • ctrl-V: plakken (paste)
  • ctrl-X: knippen (cut)
  • ctrl-S: opslaan (save)
  • ctrl-Z: ongedaan maken (undo, zap)
  • ctrl-P: afdrukken (print)
  • ctrl-N: nieuw document of nieuw venster (in bv. tekstverwerker, browser, ...)
  • ctrl-W: venster sluiten

Je kan meerdere bestanden tegelijk selecteren op volgende wijzen:

  • klik het eerste bestand aan, houd de Ctrl-toets (pc) of de Cmd-toets (mac) ingedrukt en klik andere bestanden aan: de selectie wordt uitgebreid
  • klik het eerste bestand aan, houd de shift-toets (links en rechts van het toetsenbord, boven Ctrl) ingedrukt en klik een ander bestand aan: alle tussenliggende bestanden worden mee opgenomen in de selectie

logo2022b